15 Aralık 2009 Salı

Düğünüme telgraf çekmişler a dostlar!!


Ben küçüktüm o zamanlar,ve o zamanlar ben düğünlere gittiğimde pastayı beklerdim sadece.Beklerken de küçük (o zamanlar aynı yaşta oluyoruz )kızların birbirleriyle salak salak ettikleri dansları izlerdim.Tuvaletim gelmesin diye dua ederdim.(aslında etmezdim.Dua nedir bilmezdim)Neyse tuvaletimin gelmesini istemezdim.Çünkü önceki düğünlerden birinde,sanırım selma aplaların düğünüydü.Tam pasta gelmişken donuma işemiştim.Heralde annemde o pastalardan düğünden düğüne yediği için herkes pasta yerken altımı deiştirmek zorundalığı yüzünden iyi bir dayak çekmişti bana.İşte o zamandan beri selma aplaların düğününden beri altıma işememek için kastırırdım.Kalitesiz üçüncü dünya ülkesi markalı meyve suyundan(yada kayısı suyuysa turuncu boyalı,fişne suyuysa kırmızı boyalı sulardan) bol bol içince bu temenni yani işememe temennisi işe yaramıyordu.işe - tiyordu.
Neyse işte pasta geliyordu.Tamat abi kelin apla pıçaa beraberce tutacak,pastayı kesecek ve bizde yiyecektik.
Ama yoooo!her yaşanmışlık bir film kesitidir oysaki.Damat bey'in Çankırı da yaşayan aile dostu(Aile dostu nedir şimdi.)Telgraf gönderir.O telgrafı gönderen kişilerin genelde adı ya Kemal dir,ya Nevzat...Film kesiti dedim ya pastaya ulaşmamız arkası yarın tadına varmıştır artık o telgraf la beraber.
İşte olay orada başlar.Gelinin boynuna beşi bi yerde takan dayı hafızalardan silinir gider,burma bilezik takan teyze Nebahat telgraf adı anıldığı anda beynin ötelerine gönderilmiştir zaten.Vay ki ne vay küçük altın takanların hali....
''Düğününüze katılamadığım için özürlerimi sunar,gelin ve damada bir ömür boyu mutluluklar dilerim''
Telgraf düğünde tok sesli ve ilkokul mezunu olmayan (orta mezunu eh,lise mezunu ve tok sesli ise şüüpeeer)biri tarafından tane tane okunur.Vay vay vay!!! Kemal bey telgraf göndermiş a dostlar.Bu arada ben bu Kemal beylerden tanımadım hiç.Tanısaydım süper olur muydu bilmiyorum.Ama o telgraf çeken kişi beni hep derinden etkiledi.Düğüne gelen herkesi etkilerderdi zannımca.Telgraf okunurken saçını başını düzelten aplalar hatırlarım.O dakka multi vizyon gösterisi versen o aplalar naparlar tezahür bile edemiyorum(Ödev:Tezahür cümle içinde kullanılacak...)Bi telgraf bu denli etki eder mi eder....
Neyse sıkıldım ben şimdi.Yazıyı bitirme zamanı
İşte telgraf ben küçükkene böyle bi etki bırakırdı insanlar üzerinde.Ozamanlar telefon bile insanların sıraya girerek ulaştığı bir teknolojiydi.Zaman geçiyor,ben o Kemal Bey'leri özlüyorum bazen.Bu arada pastayı da yiyemedim.O günde işemiştim(Kemal Bey'in yarattığı etkiden olsa gerek.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder